Cep Telefonunuzla Bir Robotu Kontrol Etmeye Ne dersiniz? (In Turkish)

31 Jan

Tech Junkies  bizlere son robot projelerini  ve kendi açık kaynak robot kontrol sistemimizi nasıl kullanabileceğimizi  gururla sunuyor.  Tech Junkies,  bir süredir etkileyici teknik ürünler üretiyor ve bu fikir daha önceden üretmiş oldukları Arduino ve Netduino isimli robotlarının bileşenlerini başarılı bir şekilde yeni işlerine uygulamaları sonucu ortaya çıkmış bulunmakta.


Tech Junkies’den Eric  Barch, robotun yapımı ve aldığı sonuçlarla ilgili şu bilgileri veriyor: “Geçen birkaç ayda Arduino/Netduino robot kontrol sistemi hakkında  birkaç fikir üzerinde  yoğunlaşmıştım. Robotlarımı bir Android telefondan, bilgisayardan ya da başka herhangi bir etkin WİFİ aygıtından kontrol etmek istediğimi biliyordum. Ayrıca sistemin küçük, basit ama aynı zamanda güçlü ve geliştirilebilir olmasını istediğimi biliyordum. Denetim birimi için bir Arduino veya Netduino Plus ile devam etmemin sebebi düşük fiyat, programlama kolaylığı ve tümleşik eternet portuydu. Yerleşik eterneti kablosuz yönlendirici ile eşleştirdim  ve böylece bilgiyi robota kablosuz bir şekilde bağladım ve ilettim. Bu sistemle oluşturduğumuz  ilk robotumuzla ilgili sonuç ortada. Robotun ismi ise Mantis.”
Robot şuan piyasaya sürülmüş durumda ve GoogleCode’da mevcut. Google Code sayfasında aynı zamanda Arduino, Netdino ve Python kodu kendi robot kontrol sisteminiz için kullanımınıza sunulmuş durumda. Tech Junkies, 7. Bölümde sistemin nasıl bir araya getirildiği, kodun nasıl çalıştığı ve Robot Mantis ile ilgili başarılı bir genel bakış sunuyor.

Leave a Reply

